הערכת איכות המערכת
את איכות המערכת יש לבצע מתוך כמה נקודות מבט:
יחסי הגומלין שלה עם התהליכים העסקיים:
האם המערכת משרתת היטב את התהליכים העסקיים של הארגון ? עד איזו מידה נדרשים המשתמשים לעבוד באופן לא יעיל בגלל בעיות במערכת ?
האם יצרן המערכת עדיין זמין ? אם אינו זמין, האם קיים גוף אחר המסוגל לתחזק את המערכת בעלות סבירה ?
מהו קצב התרחשות התקלות במערכת (חומרה ותכנה) ? מהו גילה של החומרה ? חומרה ישנה מועדת יותר לתקלות והיא יקרה יותר לתיקון ולהחלפה (ולעתים אף בלתי זמינה לחלוטין). בנוסף, היא מבטיחה ביצועים פחות טובים מחומרה מודרנית.
האם ניתן לקשר את המערכת למערכות חדשות בארגון כדי להפיק תועלת משילוב יכולותיהן ? (ראה שירותי האינטרנט שמציעים כיום גופים מוסדיים כדוגמת בנקים). האם ניתן לשדרג את הכלים המשמשים לתחזוקת המערכת (מהדרים, למשל) ללא חשש ?
פרמטרים תכנותיים:
האם המערכת מובנת ? האם המערכת מתועדת ? כמה זמן נדרש למתחזק לאתר תקלה ?
מהי רמת ביצועי המערכת ? האם היא מיטבית ?
מהי שפת התכנות בשימוש ? האם קיימים מהדרים מודרניים לשפה זו ?
האם המערכת מתוחזקת על ידי כלי בקרת תצורה מודרני ? האם קיימים נתוני בדיקה למערכת ?
האם צפויות דרישות עתידיות מן המערכת ? אם כן – באיזה קצב ?