האתר הישראלי להנדסת תכנה

דף ראשי | מפת האתר | רשימת מושגים | מקורות נוספים | אודות
בדיקת מערכות כוונות עצמים בחן את עצמך

שולחן-עבודה לבדיקות

כפי שראינו, בדיקות למערכת תכנה מחייבות השקעה רבה וזמן רב כמעט ללא קשר לשיטה הנבחרת לשם כך. מסיבה זו זהו אחד התחומים הראשונים ועד היום – גם העיקריים, בהם נעשה מאמץ מתמשך לפתח כלים כמה שיותר אוטומטיים על מנת להקל על עבודת הבודקים, לזרזה, ליעלה ולהוזילה.
כיום קיימת למעשה גלריה שלמה של כלים שונים העומדים לרשות צוותי הבדיקות. יחד הם מרכיבים את שולחן העבודה של הבודק ומספקים לו כלי מתאים לרוב המשימות השגרתיות שעליו לבצע. כך יכול הבודק להתרכז בניתוח תוצאות הבדיקה במקום בעריכה סיזיפית ואיטית שלהן.

הנה תרשים המתאר את הכלים השונים בשולחן העבודה של הבודק ואת יחסי הגומלין ביניהם ובין התוכנית הנבדקת:



מנהל הבדיקות - כלי ניהולי המרכז בצורה נוחה את נתוני הבדיקה, התוצאות הצפויות והיכולת הנבדקת בכל ניסוי.
מחולל נתוני בדיקה - כלי ישומי המייצר נתוני בדיקה עבור הניסוי. את הנתונים ניתן לגזור מבסיס הנתונים של המערכת או אפילו לחוללם באופן אקראי על ידי אלגוריתם מתאים.
נביא - כלי ישומי המספק תוצאות צפויות עבור כל ניסוי. פעמים רבות משמשות בתור נביא גרסאות ישנות יותר של אותה המערכת, ולעתים אבטיפוסים שלה. הנביא מורץ במקביל למערכת הנבדקת עם אותם נתוני ניסוי. הבדלים בפלטים מרמזים על אפשרות לתקלה.
משווה קבצים - כלי ניהולי המאפשר לבחון בקלות הבדלים בין תוצאות ניסוי שונות (בין ריצות שונות, גרסאות שונות וכו').
מחולל דוחות - כלי ניהולי המאפשר סיכום נוח, קריא ואחיד של תוצאות הבדיקות על ידי אחראי הבדיקות.
נתח דינמי - כלי יישומי המאפשר לאתר צווארי בקבוק ואיזורים בלתי נגישים בקוד על ידי הוספת קוד אוסף נתונים לקוד המקור לצורך איסוף הנתונים.
מדמה - כלי ישומי המחליף ישות שאינה זמינה בזמן הבדיקות או שאינה מאפשרת בדיקה מבוקרת ונוחה לשליטה. המדמה יכול להחליף עבודה ידנית של משתמש ולבצע תנועות במערכת בקצב גבוה בהרבה ממנו או להחליף את מערכת ההפעלה והמחשב היעודי עליהם תורץ המערכת בסופו של דבר כדי לאפשר לבודקים בקרה טובה יותר על פעולות המערכת מול השכבות הנמוכות יותר.

בדיקת מערכות כוונות עצמים לתחילת הדף בחן את עצמך
©איתן 2003. כל הזכויות שמורות למערכת המידע איתן